مروری بر برنامه های ورزشی هوازی، قدرتی و موضعی مؤثر بر کاهش دور شکم

زهرا علی زاده

مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

چاقی به ویژه چاقی شکمی یک مشکل عمده سلامتی است. چربی مرکزی یا چاقی شکمی با انوع بیماری های مزمن از قبیل بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، چربی خون بالا، دیابت نوع دوم و نیز افزایش خطر کلی مرگ ارتباط دارد. فعالیت فیزیکی و ورزش می تواند باعث کاهش وزن شود و نیز خطر برخی از بیماری های مزمن را کاهش دهد. در بسیاری از مطالعات تاثیر ورزش هوازی و قدرتی بر کاهش وزن مورد بحث قرار گرفته است. در هر حال بهترین برنامه ورزشی کاهنده دور شکم یا چربی مرکزی به خوبی تعیین نشده است. هدف از این مقاله بررسی مطالعات موجود در زمینه برنامه های ورزشی کاهنده چربی مرکزی بود و برنامه های ورزشی هوازی و قدرتی از نظر میزان تاثیر بر چربی شکم مقایسه شدند.

متن کامل مقاله رایگان

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز شما به این مقاله
Rating: 6.0/10 (1 vote cast)
مروری بر برنامه های ورزشی هوازی، قدرتی و موضعی مؤثر بر کاهش دور شکم, 6.0 out of 10 based on 1 rating

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.